Quellen

Literaturquellen

Bakerer, Kim & Butler, Iryna (2009): Social Networks. History of Social Networking. In: Deans, P. Candace (Hg.), Social Software and Web 2.0 Technology Trends. New York, Information Science Reference: 187-196.

Beaumont, Claudine (2008): Mumbai Attacks: Twitter and Flickr Used to Break News. In: UK Telegraph 27.11.2008.

Belting, Hans (2001): Orte der Reflexion oder Orte der Sensation. In: Noever, Peter (Hg.): Das diskursive Museum. Ostfildern-Ruit, Hatje Cantz: S. 82-94.

Bennett, Tony (1995): The Birth of The Museum: History, Theory, Politics. New York, Routledge: 92ff.

Biedenharn, Joe; Snyder, Jeff & White, Alex (2009): Technology Tutorial. Weblogs (Blogs). In: Deans, P. Candace (Hg.), Social Software and Web 2.0 Technology Trends. New York, Information Science Reference: 153-160.

Bruhn, Manfred (2004): Marketing. Wiesbaden, Gabler Verlag.

Bryant, Samantha C. (2009): A Strategic Framework for Integrating Web 2.0 into the Marketing Mix. In: Deans, P. Candace (Hg.), Social Software and Web 2.0 Technology Trends. New York, Information Science Reference: 29-43.

Burkhardt, Peter (2009): Social Software Trends in Business: Introduction. In: Deans, P. Candace (Hg.), Social Software and Web 2.0 Technology Trends. New York, Information Science Reference: 3-16.

David, Sabria (2010): Kultur 2.0. Zur Genese offener Werke. In: Spiller Ralf (Hg.), Kultur2.0. Neue Web-Strategien für das Kulturmanagement von Social Media. Bielefeld, Transcript Verlag: 28-44..

Deans, P. Candace (2009): Social Software and Web 2.0 Technology Trends. New York, Information Science Reference.

Deans, Candace P. und Ali, Nadira (2009): The Enterprise 2.0 Organization. In: Deans, P. Candace (Hg.), Social Software and Web 2.0 Technology Trends. New York, Information Science Reference: 44-56.

Duden (2001): Wörterbuch der New Economy. Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich, Dudenverlag.

Duden (2007): Das Fremdwörterbuch. 9., aktualisierte Auflage. Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG, Mannheim.

Frank, Simon A. (2010): User-Generated Culture. In: Spiller Ralf (Hg.), Kultur2.0. Neue Web-Strategien für das Kulturmanagement von Social Media. Bielefeld, Transcript Verlag: 16-27.

Grasskamp, Walter (1981): Museumsgründer und Museumsstürmer. Zur Sozialgeschichte des Kunstmuseums. München, Beck.

Hausmann, Andrea & Günter Bernd (2009): Kulturmarketing. Kunst- und Kulturmanagement. Wiesbaden, VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Janner, Karin (2010): Kulturmarketing 2.0. In: Spiller Ralf (Hg.), Kultur2.0. Neue Web-Strategien für das Kulturmanagement von Social Media. Bielefeld, Transcript Verlag: 119-137.

Klein, Armin (2001): Kulturmarketing. Das Marketingkonzept für Kulturbetriebe. München, Deutscher Taschenbuch Verlag.

Lagger, Helen & Christ, Stefanie (2009): Jedem Schweizer sein Museum. In: Basler Zeitung 29.10.2009.

Lawry, D. Glenn (2005): The New Museum of Modern Art. New York, Museum of Modern Art.

Mastai, Judith (2007): There Is No Such Thing as a Visitor. In: Pollock, Griselda [et al.]: Museums After Modernism: Strategies of Engagement. Oxford, Wiley-Blackwell: 173-177.

McClure, Dave (2010): Vorwort. In: Weinberg, Tamar (Hg.), Social Media Marketing. Strategien für Facebook, Twitter & Co. Köln, O’Reilly Verlag: IX-XIV.

Neue Zürcher Zeitung (2010): Facebook-Rekord. In: Neue Zürcher Zeitung am Sonntag. Computer & Technik 25.07.2010.

Orden, Erica (2010): MoMA Attendance Hits Record High. In: The Wall Street Journal. Ny Culture 29.06.2010.

Reichenbach, Thilo (2010): Kultur 2.0. Fundraising 2.0. In: Spiller Ralf (Hg.), Kultur2.0. Neue Web-Strategien für das Kulturmanagement von Social Media. Bielefeld, Transcript Verlag: 259-276.

Rentschler, Ruth (2007): Museum Marketing: No Longer a Dirty Word. In: Rentschler, Ruth & Hede, Anne-Marie (Hg.), Museum Marketing. Oxford, Butterworth-Heinemann Publications, Elsevier.

Shuen, Amy (2008): Die Web 2.0 Strategie. Innovative Geschäftsmodelle im Internet. Köln, O’Reilly.

Spiller, Ralf & Scheurer, Hans (2010): Kultur 2.0. Neue Web-Strategien für das Kulturmanagement von Social Media. Bielefeld, Transcript Verlag.

Weber, Anna-Carolin & Kopka, Tobias (2010): Kultur 2.0. Online-Communities. In: Spiller Ralf (Hg.), Kultur2.0. Neue Web-Strategien für das Kulturmanagement von Social Media. Bielefeld, Transcript Verlag: 161-186.

Weinberg, Tamar (2010): Social Media Marketing. Strategien für Facebook, Twitter & Co. Köln, O’Reilly Verlag.

Internetquellen

Audience+: Museen und das partizipative Web (2010): Workshop 2: Marketing und Zielgruppen. http://blog.hslu.ch/audienceplus/2010/04/29/workshop-2-marketing-und-zielgruppen/. Zugriff: 21.08.2010.

Audience+: Museen und das partizipative Web (2010): Kultur-Kommunikation im Kontext Web 2.0. http://blog.hslu.ch/audienceplus/2010/05/19/kultur-kommunikation-im-kontext-web-2-0-workshop-iii-2/. Zugriff: 25.08.2010.

Bloganbieter.de Blog (o.J.): Bloganbieter. http://bloganbieter.de/bloganbieter/. Zugriff: 10.10.2010.

British Museum, The (o.J.): History of the British Museum. http://www.britishmuseum.org/the_museum/history_and_the_building/general_history.aspx. Zugriff: 17.10.2010.

CERN. European Organization for Nuclear Research (2008): How the Web began. http://public.web.cern.ch/public/en/about/webstory-en.html. Zurgiff: 29.07.2010.

Facebook (o.J.): Help Center. Adverts and Business Solutions. http://www.facebook.com/help/?faq=12850&ref_query=business+account#!/help/?section=using/. Zugriff: 09.10.2010.

Facebook (o.J.): Statistics. http://www.facebook.com/press/info.php?statistics/. Zugriff: 10.10.2010.

Federal Institute of Museums and Library Services (1996): Museum and Library Services Act of 1996. http://www.imls.gov/about/services1996.shtm. Zugriff: 16.10.2010.

Financial Times Lexicon (o.J.): Dotcom Bubble. http://lexicon.ft.com/term.asp?t=dotcom-bubble/. Zugriff: 23.08.2010.

Griffiths, Richard T. (2002): Leiden University. From ARPANET to World Wide Web. http://www.let.leidenuniv.nl/history/ivh/chap2.htm/. Zugriff: 09.10.2010.

Highbeam Business (2010): Museums and Art Galleries. Industry report: Companies in this industry. NAICS 712110: Museums. http://business.highbeam.com/industry-reports/business/museums-art-galleries/. Zugriff: 17.10.2010.

International Council of Museums (2007): Museum Definition. http://icom.museum/who-we-are/the-vision/museum-definition.html. Zugriff: 16.10.2010.

Internet World Stats (2010): Internet Usage in European Union. http://www.internetworldstats.com/stats9.htm. Zugriff: 04.10.2010.

James Irvine Foundation, The (o.J.): Arts Innovation Fund. Defining Innovation. http://www.irvine.org/evaluation/program-evaluations/artsinnovationfund/. Zugriff: 10.10.2010.

Madden, Mary (2010): Pew Research Center. Older Adults and Social Media. http://pewresearch.org/pubs/1711/older-adults-social-networking-facebook-twitter/. Zugriff: 09.10.2010.

Mccann (2010): Social Media Tracker Wave 4. Power to the People. http://universalmccann.bitecp.com/wave4 /Wave4.pdf. Zugriff: 04.10.2010.

Merki, Manuel (2010): Politics & Social Media. Social Networks: Nutzung in der Schweiz. http://iwant.ch/2010/07/14/social-network-nutzung-in-der-schweiz/. Zugriff: 09.10.2010.

Merritt, Elizabeth E. (2009): Museums: A Snapshot. A Rundown from 2009 Museum Financial Information. http://www.aam-us.org/pubs/mn/snapshot.cfm. Zugriff: 16.10.2010.

Museum3 (o.J.): What Will The Museum of The Future Be Like?. http://museum3.org/. Zugriff: 10.10.2010.MoMA (o.J. 1): History. http://www.moma.org/about/history/. Zugriff: 28.10.2010.

MoMA (o.J. 2): Online Press Office. http://press.moma.org/index.php?/. Zugriff: 30.10.2010.

MoMA (2010): Inside/Out. We’re Off to the Beach!. http://www.moma.org/explore/inside_out/2010/09/03/were-off-to-the-beach/. Zugriff: 11.11.2010.

NZZ Online (2010): Zürcher Regierung will Haushalt um 1,9 Mrd. Fr. entlasten. http://www.nzz.ch/nachrichten/zuerich/zuercher_regierung_will_staatshaushalt_um_19_milliarden_entlasten_1.7488533.html/. Zugriff: 17.10.2010.

Parker, Glen (2009): Universal McCann. Social Media tracker. Wave 4. The key to success in Social Media. http://universalmccann.bitecp.com/wave4/Wave4.pdf/. Zugriff: 18.11.2010.

Pingdom (2010): Internet 2009 in numbers. http://royal.pingdom.com/2010/01/22/internet-2009-in-numbers/. Zugriff: 22.11.2010.

Rockefeller Foundation (o.J.): Homepgae. http://www.rockefellerfoundation.org/. Zugriff: 30.10.2010.

Rubel, Steve (o.J.): The Steven Rubel Stream. A curated stream of observations and insights on emerging technology and digital culture. http://www.steverubel.com/. Zugriff: 09.07.2010.

Schröder, Jens (2010): MEEDIA. Die Leitmedien der deutschen Twitternutzer. http://meedia.de/nc/details-topstory/article/die-leitmedien-der-deutschen-twitternutzer_100029821.html/. Zugriff: 11.10.2010.

Serpentine Gallery (2009): PART 2 Pavilion 2009 Press Pack. History. http://www.serpentinegallery.org/PART%202%20Pavilion%202009%20Press%20Pack.pdf/. Zugriff: 30.10.2010.

Serpentine Gallery (o.J.): Homepage. http://www.serpentinegallery.org/. Zugriff: 30.10.2010.

Simon, Nina (o.J.): Museum 2.0 Deliberately Unsustainable. http://www.aam-us.org/pubs/mn/museumtwopointo.cfm/. Zugriff: 17.10.2010.

stART Conference (o.J.): Aktuelle Entwicklungen und Anwendungsmöglichkeiten von Social Media. http://www.startconference.org/. Zugriff: 09.10.2010.

t3n Magazin (o.J.): Web 2.0, Open Source, E-Commerce, Startups, Social Media. Social Media. http://t3n.de/tag/socialmedia/. Zugriff: 31.08.2010.

Twitterbutton (o.J.): Twitter Join Date. http://www.twitterbutton.me/tools/twitteranniversary/index.php/. Zugriff: 31.10.2010.

Yasko, James (o.J.): Museums and Web2.0 (Cont.). In: American Association of Museums. http://www.aam-us.org/pubs/mn/museumsweb2.cfm/. Zugriff: 18.11.2010.

  1. Du hast noch keine Kommentare.
  1. No trackbacks yet.

Hinterlasse einen Kommentar